Attendance

  • Attendance

    Regular school attendance is essential for a student to make the most of his or her education—to benefit from teacher-led and school activities, to build each day’s learning on the previous day’s, and to grow as an individual. Absences from class may result in serious disruption of a student’s mastery of the instructional materials; therefore, the student and parent should make every effort to avoid unnecessary absences.
     
    Two state laws
    • One dealing with the required presence of school-aged children in school, e.g., compulsory attendance.
    • The other with how a child’s attendance affects the award of a student’s final grade or course credit.
     
    Refer to District Handbook at www.taylorisd.org under the "Parent" tab.
    Please view Attendance Powerpoint listed below                                                                                                                                      
    La asistencia regular es esencial para que un estudiante saque el máximo provecho de su educación para beneficiarse de las actividades dirigidas por el maestro y la escuela, para construir el aprendizaje de cada día en el día anterior, y para crecer como individuo. Las ausencias de la clase pueden resultar en una interrupción seria del dominio de los materiales de instrucción de un estudiante; Por lo tanto, el estudiante y el padre deben hacer todos los esfuerzos posibles para evitar ausencias innecesarias.
     
    Dos leyes estatales
    * Uno relativo a la presencia necesaria de los niños en edad escolar en la escuela, por ejemplo, de asistencia obligatoria.
    * El otro con la forma en la asistencia del niño afecta a la concesión de crédito de grado o curso final del estudiante.
     
    Consulte el manual del distrito en www.taylorisd.org bajo la etiqueta de "Padre".
    Por favor ver Powerpoint La asistencia se enumeran a continuación